واژه نامه دوربین مدار بسته
AGC
کنترل افزایش خودکار. یک مدار الکترونیکی در دوربین که به دلیل کمبود نور در دستگاه تصویر ، هنگامی که شروع به ریزش زیر یک مقدار معین می کند ، تقویت می کند.
ANTI-ALIASING
در پردازش سیگنال دیجیتال ، ضد حساسیتی تکنیکی برای به حداقل رساندن aliasing (الگوهای مبهم یا مسدود کننده) هنگام نمایش سیگنال با وضوح بالا در وضوح پایین است
ASPECT RATIO
نسبت عرض تصویر به ارتفاع. نسبت ابعاد استاندارد برای سیستمهای استاندارد 4 X 3 ، 5 X 4 برای 1K x 1K و 16 X 9 برای HDTV است. به عنوان مثال: مانیتور 15 اینچی (اندازه گیری مورب) 12 اینچ عرض و 9 اینچ قد دارد. عرض چهار افزایش از 3 “و ارتفاع 3 افزایش از 3” بنابراین نسبت 4 به 3 است.
AUTO BALANCE
سیستمی برای تشخیص خطاها در تعادل رنگ در نواحی سفید و سیاه تصویر و تنظیم اتوماتیک سطح سفید و سیاه هر دو سیگنال قرمز و آبی در صورت نیاز برای اصلاح.
AUTO HOMING
تعویض خودکار ویدیوی متوالی که دارای سوئیچ های دستی یا دکمه هایی است که اجازه می دهد یک دوربین منفرد روی صفحه نمایش بدون تعویض متوالی نمایش داده شود.
AUTO IRIS LENS
عدسی با عنبیه مکانیکی که توسط یک موتور یا وسیله الکتریکی دیگر کنترل می شود و به میزان تغییر سطح ویدیو تولید شده توسط دوربین پاسخ می دهد. عنبیه بیشتر باز خواهد شد زیرا نور به دستگاه تصویر کمتر و کمتر می شود و برعکس ویزا با افزایش نور. لنز به طور خودکار میزان نوری که به تصویرگر می رسد را تنظیم می کند.
AUTO LIGHT RANGE
دامنه نور ، به عنوان مثال ، نور خورشید تا نور ماه ، که از طریق آن یک دوربین تلویزیون قادر است به طور خودکار در خروجی مشخص کار کند.
AUTOMATIC
هر عملی که توسط یک مدار الکترونیکی و بدون مداخله دستی کنترل و کنترل شود.
AUTOMATIC BRIGHTNESS CONTROL
در دستگاه های نمایشگر ، مکانیزم خودکشی که روشنایی دستگاه را به عنوان تابعی از نور محیط کنترل می کند.
AUTOMATIC GAIN CONTROL
فرآیندی که با استفاده از آن به طور خودکار به عنوان تابعی از ورودی یا پارامتر مشخص شده دیگر تنظیم می شود.
AUTOMATIC LIGHT CONTROL
فرایندی که با استفاده از آن حادثه نورپردازی روی چهره یک دستگاه وانت بطور خودکار به عنوان تابعی از روشنایی صحنه تنظیم می شود.
BALUN
این وسیله ای است که برای مطابقت یا تبدیل یک کابل کواکسیال نامتعادل به یک سیستم جفت پیچ خورده متعادل استفاده می شود. به شما امکان می دهد تا یک سیگنال ویدیویی روی کابل شبکه رایانه (گربه 5) اجرا شود.
BANDWIDTH
هنگام برخورد با فرکانس ها ، منطقه بین مرز حد پایین و بالایی فرکانس های خاص است. مثال: پهنای باند 800 مگاهرتز (مگا هرتز) 800 مگاهرتز از هر نقطه (100 مگاهرتز) شروع می شود و از 800 مگاهرتز بالاتر (900 مگاهرتز) خاتمه می یابد. پهنای باند فن آوری تلویزیون خاص می تواند مربوط به وضوح سیستم یا وضوح خط باشد. جایی که 1 مگاهرتز پهنای باند برابر است با 100 خط رزولوشن.
BLOOMING
به دلیل بزرگ شدن اندازه لکه و متوقف شدن صفحه فلورسنت لوله تصویر پرتوی کاتدی ، جابجایی مناطق در عکس که میزان روشنایی در حد بیش از حد است. در یک دوربین ، اشباع عنصر سنسور و بیش از حد که باعث گسترده تر شدن نمایندگی مکانی از منبع نور نقطه ای می شود.
BNC
اتصال ویدئو ، بیشترین استفاده در دوربین مدار بسته است.
BRIDGING
اصطلاحی که برای توصیف نوعی از تعویض متوالی اتوماتیک استفاده می شود که توانایی ارسال سیگنال به دو مانیتور (خروجی دوگانه) را دارد که یکی مرتباً توالی و دومی را قادر به نمایش هر یک از ورودی های دوربین بر روی مانیتور “پل” می باشد. دو روش برای ساختن مانیتور دوم وجود دارد. حالت اول انفعالی است که سیگنال ویدیویی از خط ورودی “T” خارج شده و به مانیتور دوم ارسال می شود ، در این صورت مانیتور “پل” باید بدون کنترل باشد. روش دوم در جایی فعال است که سیگنال ویدیو توسط یک تقویت کننده توزیع در سوئیچ بازسازی می شود و به مانیتور “پل” ارسال می شود که در این صورت مانیتور باید خاتمه یابد. سوئیچ های پل همیشه به عنوان فعال یا منفعل مشخص نشده اند ، بنابراین باید توجه داشته باشید که سیگنال ویدیویی روی مانیتور “پل” برای اطمینان از خاموش یا خاموش بودن خاموش باید باشد.
BRIGHTNESS
ویژگی درک بصری که مطابق با آن ، ناحیه ای کم و بیش تابش می کند (درخشندگی نام پیشنهادی برای مقدار الکتریکی عکس است که به آن روشنایی نیز گفته می شود.)
BURNED-IN-IMAGE
به آن سوختگی نیز گفته می شود. تصویری که پس از تبدیل دوربین به صحنه دیگری یا در صفحه مانیتور ، در وضعیت ثابت در سیگنال خروجی یک لوله دوربین باقی بماند.
C MOUNT
سبک خاصی از مونت که برای اتصال لنز به بدنه دوربین استفاده می شود. این سبک در صنعت دوربین مدار بسته استاندارد است. به طور خاص قطر 1 اینچ با 32 نخ در هر اینچ ، از قالب 16 میلی متر است.
CAMERA FORMAT
به اندازه دستگاه برداشت و تصویر (1 “، 2/3” و Mac189؛ “و 1/3”) اشاره دارد. قالب دوربین نوع و اندازه لنزهای مورد استفاده برای صحنه مورد نظر را تعیین می کند.
CATEGORY 5 (CAT 5)
سیم جفت پیچ خورده با سرعت داده تا 100 مگابیت در ثانیه (1000 مگابیت بر ثانیه با 4 جفت). دیگر جایگزین CAT 5E (1000 Mbps) نمی شود.
CAMERA HOUSING
محفظه محافظ محیطی برای دوربین مداربسته. شامل یک بخاری برای زمستان و دمنده برای تابستان است.
CCD
“دستگاه شارژ شده شارژ شده” یک دستگاه حالت جامد است که یک تصویر نوری را به جریان الکتریکی تبدیل می کند که به یک سیگنال ویدیویی پردازش می شود. همچنین به عنوان یک دوربین “تراشه” شناخته می شود.
CCTV
مخفف مشترک تلویزیون بسته.
CHARGED-COUPLED DEVICE
CCD را ببینید. برای دستگاه های تصویربرداری ، یک آرایه نیمه هادی خود روبشی که از فن آوری MOS ، ذخیره سازی سطح و انتقال اطلاعات با تکنیک های ثبت شیفت استفاده می کند.
CHIP
در صنعت دوربین مدار بسته ، به یک دوربین حالت جامد (به عنوان مثال CCD) اشاره دارد.
CHROMINANCE
اصطلاح رنگی که رنگ و اشباع یک رنگ را مشخص می کند. به روشنایی اشاره نمی کند.
CHROMINANCE SIGNAL
آن بخش از سیگنال تلویزیون رنگی NTSC که حاوی اطلاعات مربوط به رنگ است.
COAXIAL CABLE
نوع خاصی از سیم که برای حمل سیگنالهای ولتاژ کم استفاده می شود. این اسم را از داشتن دو هادی پیکربندی شده در دایره های متحد المرکز یا دو هادی با محور یکسان می گیرد. هادی مرکز سیم مفتول یا رشته ای است که طول کل کابل را اجرا می کند. هادی دوم به روشی بافته در اطراف ماده غیر رسانا جداکننده ساخته می شود. این ماده دی الکتریک نام دارد. کابل های کواکسیال دارای رتبه ای به نام امپدانس می باشند که اندازه گیری مقاومت و ظرفیت آن است ، امتیاز کابل مورد استفاده در صنعت دوربین مدار بسته 75 اهم است.
COLOR PURITY
درجه ای که یک رنگ عاری از سفید یا هر رنگ دیگر باشد. در اشاره به عملکرد یک لوله تصویری سه رنگ ، به تولید رنگ روشن خالص قرمز ، سبز یا آبی صفحه چهره نقطه فسفر اشاره دارد.
COLOR TRANSMISSION
انتقال سیگنالی که هم مقادیر روشنایی و هم مقادیر رنگ را در یک تصویر نشان می دهد.
COMPOSITE VIDEO SIGNAL
سیگنال ویدئویی از کلیه عناصر تشکیل دهنده سیگنال ویدیویی NTSC استاندارد ، شامل پالس های همگام سازی ، افقی و عمودی ، سطح سیاه و سطح فیلم از سیاه مرجع تا اوج سفید تشکیل شده است. اگر رنگ عاملی باشد ، پس از انفجار رنگ نیز در سیگنال ویدیویی کامپوزیت وجود خواهد داشت.
CONTRAST
تفاوت قابل توجه بین سیاه و سفید در یک تصویر. اگر این دو افراطی مانند خاکستری و خارج از رنگ به نظر برسد ، تضاد مناسب نیست. از مقیاس خاکستری می توان برای بررسی توانایی مانیتور در تولید مثل کنتراست خوب استفاده کرد.
CONTRAST RANGE
نسبت بین سفیدترین و سیاهترین قسمت از تصویر تلویزیون.
CS MOUNT
C-Mount “ویژه”. همان خصوصیات بدنی به جز آن ، صفحه پشتی لنز 5 میلی متر نزدیکتر به دستگاه تصویر را قرار می دهد. نسخه های Iris Auto از این قالب در دو نوع اصلی ساخته شده اند. تمایز اصلی بین آنها این است که الکترونیک برای کنترل عنبیه در لنزها و دیگر اتکا به دوربین برای تأمین ولتاژهای مختلف به لنزها است.
DEPTH OF FIELD
یک “پنجره” خاص از مسافتی که اشیاء در کانون توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال – نمای دید دوربین ، تصویری را شامل می شود که از فاصله 200 پا از دوربین فاصله دارد. اشیاء موجود در تصویر در فاصله 10 فوت تا 90 فوت در تصویر قرار دارند. پنجره یا عمق میدان برای این مثال 80 فوت است. عمق میدان نسبت به تغییر در F-stop تغییر می کند که در اثر افزایش F-stop ، عمق میدان افزایش می یابد (اعداد F بزرگتر می شوند).
DEPTH OF FOCUS
دامنه فاصله حسگر تا لنز که برای آن تصویر ایجاد شده توسط لنز مشخص است.
DIGITAL RECORDER
این آخرین شکل ضبط است و در نتیجه اقتصادی ترین روش نیست با این حال دارای مزایای مختلفی نسبت به ضبط کننده های نوار آنالوگ VCR است. اول از همه این امکان دسترسی سریع به رویداد مورد نظر را فراهم می کند و نیازی به تعویض نوارها نیست.
DIGITAL SIGNAL PROCESSING
یک الگوریتم درون دوربین که دیجیتالی کردن داده ها (تصویر) است. مثالها شامل جبران خودکار تداخل نور پس زمینه ، تغییرات تعادل رنگ و اصلاحات مربوط به پیری اجزای برقی یا روشنایی است. عملکردهایی از قبیل تابه و زوم الکترونیکی ، حاشیه نویسی تصویر ، فشرده سازی فیلم برای انتقال شبکه ، استخراج ویژگی و جبران حرکت را می توان به راحتی و ارزان به مجموعه ویژگی های دوربین اضافه کرد.
DISTORTION
انحراف شکل موج سیگنال دریافتی از شکل موج اصلی منتقل شده.
DISTRIBUTION AMPLIFIER
دستگاهی که چندین خروجی جدا شده از یک ورودی حلقه یا پل را فراهم می کند و دارای امپدانس ورودی به اندازه کافی بالا و ایزوله ورودی به خروجی است تا از بارگیری منبع ورودی جلوگیری کند.
DWELL
مدت زمانی که یک عکس از یک دوربین واحد روی صفحه می ماند. معمولاً با تعویض متوالی اتوماتیک همراه است.
DVR
ضبط کننده ویدیویی دیجیتال
EIA
انجمن صنعت الکترونیک. استاندارد تلویزیون 525 خط 60 زمینه.
EQUALIZER
یک مدار الکترونیکی که جبران اثرات تبعیض آمیز فرکانس عناصر در سیستم تلویزیون ، به ویژه سیستم های انتقال کواکسیال طولانی ، را جبران می کند.
F STOP
“ضریب نور (f)”. توانایی لنز دوربین برای عبور نور. مقداری که برای نشان دادن سرعت لنز استفاده می شود و هرچه عددی کوچکتر باشد ، لنز “لنز سریع” بهتر می باشد ، توقف عادی f در لنزهای دوربین مدار بسته f / 1.4 یا f / 1.2 است. هر افزایش در f-stop میزان نور منتقل شده از لنز را 50٪ کاهش می دهد. f-stop های عادی عبارتند از: f / 1.0 – f / 1.4 – f.
FIBER OPTICS (FIBER)
الیاف شیشه ای انعطاف پذیر از بالاترین کیفیت شیشه خالص که برای انجام انرژی سبک استفاده می شود. این اصطلاح به معنای تجهیزات و تجهیزات مرتبط با استفاده از این الیاف مانند فرستنده و گیرنده های نور ، فناوری اتصال و سیستم های مختلف کابل کشی است.
FIELD OF VIEW
عرض و ارتفاع یا منطقه مورد نظر برای پوشاندن یک دوربین. این منطقه با توجه به فاصله کانونی لنزهای روی دوربین و فاصله سوار دوربین از صحنه تعیین می شود.
FOCAL LENGTH
فاصله از کانون یا مرکز لنز تا صفحه کانونی یا دستگاه وانت تصویر و معمولاً به صورت میلی متر (میلی متر) بیان می شود. هرچه عدسی بزرگتر باشد لنز طولانی تر است و زمینه دید تله فوتو نیز بیشتر است.
FOOT CANDLE
اندازه گیری شدت نور. واحد روشنایی روی سطح که در همه جا یک پا قرار دارد از یک نقطه یکنواخت از نور یک شمع و برابر با یک لومن در هر فوت مربع است.
FPS
فریم بر ثانیه
FRAME
در فیلم یک عکس ثابت با مدت زمان ماندن یا 30/1 ثانیه ثانویه ساخته شده از 525 خط افقی است. یک قاب از دو زمینه ساخته شده است که هر کدام دارای 262 & Mac189 هستند. خطوط افقی که در هم تنیده اند. قاب فیلم شبیه به یک تصویر ثابت از یک فیلم سینمایی متحرک است.
FRAME TRANSFER
یک تصویرگر CCD که در آن ماتریس کامل پیکسل ها قبل از بیرون آمدن از دوربین در آن ذخیره می شود. تفاوت در انتقال Interline در جایی که خطوط پیکسل در آن خارج می شوند.
GAIN
افزایش ولتاژ یا توان ، معمولاً در dB بیان می شود.
GAMMA
مقدار عددی که برای بیان سطح کنتراست در تصاویر تلویزیون استفاده می شود. مقدار یک (1) یک ویژگی خطی را نشان می دهد. کمتر از یک سطح منحنی یا کنتراست کمتر را نشان می دهد که توسط یک تصویر نرم تر به نمایش در می آید. استاندارد برای دوربین 0.45 و برای مانیتورها 55/0 است.
GAMMA CORRECTION
برای تهیه ویژگی انتقال خطی از ورودی به دستگاه خروجی.
GEOMETRIC DISTORTION
نگاه پیچیده اشیاء در یک تصویر تلویزیونی به دلیل اسکن نامنظم پرتوی الکترون در لوله تصویر یا لوله vidicon. یک دایره ممکن است به شکل تخم مرغ یا یک خط مستقیم مانند یک منحنی به نظر برسد.
GRAY SCALE
الگوی میله های عمودی با سایه های خاکستری با سفید شروع می شود و به تدریج خاکستری تیره تر می شود تا اینکه به رنگ سیاه پایان یابد. بیشتر مقیاسهای خاکستری مورد استفاده در تلویزیون دارای 10 مرحله یا میله هستند. از این الگوی برای تست توانایی دوربین برای تولید مثل سفید واقعی ، سیاه و مراحل مختلف خاکستری در بین استفاده می شود.
GROUND LOOP
ناشی از پتانسیلهای مختلف زمین که به وضوح به عنوان تداخل یا فروتنی در سیگنال ویدیویی دیده می شوند.
HOMING
اصطلاحی که برای توصیف نوعی از تعویض متوالی اتوماتیک استفاده می شود که ترتیب توالی را متوقف می کند و روی یک ورودی دوربین واحد که هنگام فشار یک سوئیچ یا دکمه روی مانیتور نمایش داده می شود ، باقی می ماند و با دوربین دلخواه نمایش داده می شود. این سوئیچ تنها یک خروجی مانیتور دارد.
HORIZONTAL RESOLUTION
عددی که برای اندازه گیری توانایی دوربین یا مانیتور برای تولید دقیق تصویر با بسیاری از عناصر تصویر کوچک استفاده می شود. در هنگام آزمایش دوربین از نمودار وضوح استفاده می شود. نمودار دارای چندین دایره بزرگ در مرکز با خطوط به شکل فن در مرکز قرار گرفته است. با نزدیک شدن خطوط به یکدیگر و مرکز ، خطوط با علامت وضوح مشخص می شوند. حداکثر وضوح نمایش داده شده در نمودار 800 خط است. دوربین های مداربسته رایج تر قادر به تولید از 350 تا 500 خط رزولوشن هستند.
HUE
با رنگ هایی مانند قرمز ، آبی ، و غیره مطابقت دارد.
IMAGE INTENSIFIER
وسیله الکترونیکی است که برای تقویت مقدار کمی از نور در مقادیر قابل استفاده از نور برای تولید یک تصویر ویدئویی استفاده می شود. دستگاه از ولتاژهای بسیار بالایی برای سرعت بخشیدن به فوتون ها در لوله خلاء استفاده می کند. دستگاه بین سوئیچ لنز و دستگاه تصویری مانند vidicon یا CCD قرار گرفته است. لنزهای به کار رفته در دوربینهای دارای تقویت کننده باید دارای ویژگیهای ویژه ای با توقف f تا 1200 / f باشند.
IMPEDANCE
امپدانس مقدار مدار است که در اهم بیان شده است ، اما با ترکیبی از مقاومت ، خازن و استقراء به دست می آید. نماد امپدانس “Z” است. این اصطلاح با استفاده از کابل و همچنین الکترونیک به کار می رود ، به عنوان مثال: کابل کواکسیال RG59 دارای امپدانس 75 اهم است. ویژگی ورودی یا خروجی یک جزء سیستم که نوع کابل انتقال مورد استفاده را تعیین می کند. کابل مورد استفاده باید همان امپدانس مشخصه را داشته باشد. بیان شده در اهم. توزیع فیلم بر روی کابل متعادل 75 اهم و کابل متعادل 124 اهم استاندارد شده است.
INCIDENT LIGHT
نوری که مستقیماً روی یک جسم می افتد.
INTERFERENCE
انرژی فوق العاده ای که تمایل به دخالت در دریافت سیگنال های مورد نظر دارد.
INTERLACE
در تئوری تلویزیون روش قرار دادن خطوط اسکن افقی در طی یک دوره از یک قاب بین یکدیگر. قسمت اول 262 & Mac189 را تعیین می کند. خطوط افقی و سپس قسمت دوم 262 & Mac189 را تعیین می کند. خطوط افقی بین اولین مجموعه خطوط در قسمت شماره یک.
INTERLACED SCANNING
یک فرآیند اسکن برای کاهش سوسو زدن تصویر که در آن فاصله از مرکز تا مرکز خطوط اسکن شده پیاپی ، دو یا چند برابر عرض خط اسمی است ، و در آن خطوط مجاور به قسمتهای مختلف تعلق دارند.
INTERLINE TRANSFER
فناوری طراحی CCD ، جایی که ردیف های پیکسل از دوربین خارج می شوند. منطقه پیکسل فعال و ثبت نام ذخیره سازی هر دو در قسمت تصویر فعال موجود است. این با دوربین های “انتقال فریم” که همه پیکسل های فعال را به یک لیست ذخیره سازی در خارج از منطقه فعال انتقال می دهند ، متفاوت است.
IP ADDRESS
آدرس پروتکل اینترنت؛ یک آدرس عددی منحصر به فرد مانند 123.231.32.2 همچنین به استاتیک IP و IP Dynamic مراجعه کنید.
IR
نور مادون قرمز ، چشم انسان نامرئی است. معمولاً به طول موجهای بیشتر از 700 نانومتر اشاره دارد. دوربین های تک رنگ (B / W) در منطقه مادون قرمز طیف نور از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
IRIS
دیافراگم قابل تنظیم داخل لنز دوربین ساخته شده است تا امکان کنترل میزان عبور نور از لنز را داشته باشد.
LAN
شبکه محلی. شبکه رایانه ای که در یک ساختمان واحد قرار دارد.
LENS
یک مؤلفه نوری شفاف متشکل از یک یا چند قطعه شیشه نوری با سطوح آنچنانی خمیده (معمولاً کروی) ، که برای همگرا یا واگرایی پرتوهای منتقل شده از یک جسم ، در نتیجه یک تصویر واقعی یا مجازی از آن جسم شکل می گیرد.
LENS PRESET POSITIONING
گلدان های دنبال کننده بر روی لنزها نصب شده اند که به اطلاعات کنترل کننده مربوط به بزرگنمایی و موقعیت یابی فوکوس امکان بازخورد می دهد تا کنترل کننده بتواند به سرعت در صحنه های از پیش تنظیم شده تنظیم شود و به طور خودکار در فوکوس در فاصله کانونی قرار بگیرد.
LENS SPEED
به توانایی لنز در انتقال نور اشاره دارد ، به عنوان نسبت طول کانونی به قطر لنز. لنز سریع f / 8 خواهد شد. هرچه عدد f بزرگتر باشد ، لنزها کندتر می شوند.
LIGHT
تشعشع الکترومغناطیسی توسط چشم قابل تشخیص است و در طول موج از 400 تا 750 نانومتر متغیر است.
LINE AMPLIFIER
تقویت کننده سیگنال های صوتی یا تصویری که خط انتقال را تغذیه می کند. تقویت کننده برنامه نیز نامیده می شود.
LOOP THROUGH
حلقه نیز نامیده می شود. روش تغذیه یک سری مدارهای امپدانس بالا (مانند چند مانیتور / نمایشگر به صورت موازی) از یک منبع پالس یا فیلم با خط انتقال کواکس به گونه ای که خط باریک شود (با حداقل خردش طول) و آخرین واحد به درستی خط را در امپدانس مشخصه خود خاتمه می دهد. این باعث می شود ناپیوستگی یا بازتاب در خط انتقال به حداقل برسد.
LOOPING
با مراجعه به ورودی های ویدئویی در دستگاه مانند تعویض یا چهارکاره. ورودی خاتمه نمی یابد و مقرراتی برای ادامه خط ویدیو دارد ، به طور معمول دو کانکتور BNC در قسمت عقب دستگاه وجود دارد که باعث می شود سیگنال ویدیویی به دستگاه های اضافی متصل شود. حلقه سیگنال ویدیویی بسته به فاصله بین دستگاه ها باید به چند دستگاه محدود شود.
LOSS
کاهش در سطح یا قدرت سیگنال ، معمولاً در dB بیان می شود. اتلاف برق بدون هدف مفید است.
LOW-FREQUENCY DISTORTION
اثرات اعوجاج که در فرکانسهای کم رخ می دهد. در تلویزیون معمولاً هر فرکانس زیر فرکانس خط 15.75 کیلوهرتز در نظر گرفته می شود.
LUMINANCE
شدت درخشان (روشنایی فتومتری) هر سطح در جهت معین در واحد سطح مساحت پیش بینی شده سطح آن مطابق آنچه از آن جهت مشاهده می شود ، در پیمایشگاه های کف پا (فلک) اندازه گیری می شود.
LUMINANCE SIGNAL
آن بخش از سیگنال تلویزیون رنگی NTSC که شامل اطلاعات درخشندگی یا روشنایی است.
LUX
اندازه گیری شدت نور (شمع 1 پا – تقریباً 10 لوکس). واحد بین المللی سیستم (S1) روشنایی که در آن متر واحد طول است. یک لوکس برابر با یک لومن در هر متر مربع.
MAGNIFICATION
اصطلاحی که در رابطه با لنزها استفاده می شود و هنگام توصیف اندازه لنز زوم ، با “قدرت” یکسان شده است. گفته می شود لنز 16 تا 160 میلی متر لنز 10X یا ده قدرت زوم است. دارای بزرگنمایی 10 است. استاندارد دیگر یک لنز 6X مانند 12.5-75 میلی متر است. بزرگترین میلی متر برای کوتاه کردن میلی متر برای دادن قدرت یا بزرگنمایی تقسیم می شود.
MANUAL
(1) مراجعه به نوعی سوئیچ ویدئویی که می تواند منفعل یا فعال باشد با چندین دوربین داخل و یک مانیتور از خارج وجود دارد که برای تغییر دوربین نمایش داده شده در مانیتور نیاز به فشار دکمه یا سوئیچ دارد.
(2) مراجعه به انواع لنزها ، به معنی عنبیه غیر خودکار اما تنظیم دستی عنبیه؛ همچنین توصیف عملکرد بزرگنمایی لنزهای زوم بدون موتور.
MODULATION
فرآیند یا نتایج فرآیند ، به موجب آن برخی خصوصیات یک سیگنال مطابق با سیگنال دیگر تغییر می کند. سیگنال مدوله شده حامل نامیده می شود. حامل ممکن است به سه روش اساسی تعدیل شود: با تغییر دامنه ، به نام تعدیل دامنه. با تغییر فرکانس ، به نام تعدیل فرکانس. با تغییر فاز ، به نام تعدیل فاز.
MONITOR
واحدی از تجهیزات که در چهره یک لوله تصویری تصاویر را که توسط یک دوربین تلویزیونی شناسایی و منتقل شده است نشان می دهد.
MONOCHROME
سیاه و سفید با تمام سایه های خاکستری.
MONOCHROME SIGNAL
در تلویزیون تک رنگ ، یک موج سیگنال برای کنترل مقادیر روشنایی موجود در تصویر. در تلویزیون رنگی ، آن قسمت از موج سیگنال که دارای کنترل عمده ای از مقادیر روشنایی تصویر است ، خواه رنگ و یا تک رنگ نمایش داده شود.
MONOCHROME TRANSMISSION
انتقال یک موج سیگنال که نشان دهنده مقادیر روشنایی در تصویر است ، اما مقادیر رنگ (کرومیانس) نیست.
MULTIPLEXER
واحدی که می تواند تعدادی از ورودی دوربین را بپذیرد و تقریباً همزمان آنها را بر روی یک مانیتور واحد نمایش دهد و / یا آنها را در یک نوار ویدیویی ضبط کند. همچنین می توان از Multixplexers برای انتقال چندین دوربین از طریق همان رسانه انتقال استفاده کرد.
ND FILTER
فیلتری که نور را به طور مساوی از طیف نور مرئی ضعیف می کند. نور ورودی به لنز را کاهش می دهد ، بنابراین عنبیه را مجبور می کند تا حداکثر آن باز شود.
NOISE
کلمه “سر و صدا” در عمل صوتی منشأ گرفته است و به حرکات تصادفی انرژی الکتریکی یا تداخل اشاره دارد. در بعضی موارد ، این الگوی “نمک و فلفل” را بر روی تصویر تلویزیون تولید می کند. سر و صدای سنگین گاهی اوقات به عنوان “برف” خوانده می شود.
NTSC FORMAT
(کمیته ملی سیستم های تلویزیون). قالب استاندارد تلویزیونی (مشخصات سیگنال) به دست این کمیته و کمیسیون ارتباطات فدرال رسیده است تا تولید کنندگان و پخش کنندگان را راهنمایی کند تا همه محصولات این کشور سازگار باشند ، چه سیگنال سیاه و سفید و چه رنگی. این سیستم دارای 525 خط اسکن افقی با 30 فریم در ثانیه است که معمولاً در ایالات متحده و ژاپن استفاده می شود. برخی از قالب های دیگر جهان شامل PAL ، CCIR و SECAM هستند.
OUTPUT
سطح سیگنال در خروجی یک تقویت کننده یا دستگاه دیگر.
PAL
خط متناوب فاز. تغییر فاز رنگ در سیگنال رنگ PAL را توصیف می کند. PAL یک سیستم تلویزیون رنگی اروپایی است که 625 خط در هر فریم ، 50 فیلد در ثانیه و یک حامل فرعی 4.43361875 مگاهرتز دارد.
PAN AND TILT
وسیله ای که بر روی آن می توان دوربین نصب کرد که حرکت را در هر دو آزیموت (تابه) و در صفحه عمودی (شیب) امکان پذیر می کند.
PTZ (PAN TILT ZOOM)
مانند پان شیب اما شامل یک دوربین با قابلیت زوم است.
PAN/TILT PRESET POSITIONING
گلدان های دنبال کننده بر روی واحد pan / tilt نصب شده اند تا بازخوردی را به کنترل کننده ارائه دهند و اطلاعات مربوط به موقعیت افقی و عمودی را در اختیار شما قرار می دهند ، به کنترلر این امکان را می دهد که به سرعت به طور خودکار به یک صحنه از پیش انتخاب شده تنظیم شود.
PEAK-TO-PEAK
دامنه (اختلاف ولتاژ بین مثبت ترین و منفی ترین گشت و گذارها (قله ها) یک سیگنال الکتریکی. یک سیگنال ویدیویی کامل یک ولت تا اوج را اندازه گیری می کند.
PICTURE ELEMENT
پیکسل را ببینید.
PINHOLE LENS
یک لنز ویژه با یک لنز عینی بسیار کوچک که قادر است نور را از طریق یک باز کردن کوچک در حدود º ”، گاهی اوقات کمتر نیز جمع کند. این لنزها معمولاً از نظر جسمی طولانی تر از یک لنز معمولی با همان فاصله کانونی هستند و در پیکربندی دستی و خودکار عنبیه موجود هستند. برخی نیز به شکل زاویه ای درست ساخته شده اند. توقف “F” این لنزها عموماً دو یا چند توقف “F” کندتر از لنزهای با فاصله کانونی قابل مقایسه است.
PIXEL
کوتاه برای عنصر تصویر. یک پیکسل کوچکترین منطقه از یک تصویر تلویزیونی است که قادر به ترسیم یک سیگنال الکتریکی است که از طریق سیستم یا بخشی از آن عبور می کند. تعداد عناصر تصویر (پیکسل) در یک تصویر کامل ، و مشخصات هندسی آنها از ارتفاع عمودی و عرض افقی ، به ترتیب اطلاعاتی را درمورد تعداد کلی جزییاتی که شکارچی می تواند نشان دهد و وضوح جزئیات را به ترتیب نشان می دهد.
POS
نقطه فروش. . سیستم صندوق پستی که با اسکن بارکدها روی کالا ، کالاها را به صدا در می آورد.
PRIMARY COLORS
سه رنگ که در آن هیچ مخلوطی از هر دو نمی تواند سوم را تولید کند. در تلویزیون های رنگی این مواد افزودنی اصلی رنگ های قرمز ، آبی و سبز هستند.
REMOTE
این کلمه می تواند مربوط به هر عملکردی باشد که می تواند از راه دور کار کند ، یعنی (1) تعویض ویدیو. (2) حرکت دوربین؛ (3) ضبط. (4) عمل رله. این عملکردهای از راه دور می توانند به دلیل ولتاژ مستقیم بر روی یک کابل طولانی یا اطلاعات دیجیتالی که توسط کابل ، نور ، انتقال فرکانس رادیویی و غیره انجام می شود ، ایجاد شوند.
RESOLUTION (horizontal)
مقدار جزئیات قابل حل در جهت افقی در یک عکس. معمولاً به صورت تعداد خطوط عمودی مشخص ، به طور متناوب سیاه و سفید بیان می شود که می تواند در مسیری برابر با ارتفاع تصویر مشاهده شود.
RESOLUTION (vertical)
مقدار جزئیات قابل حل در جهت عمودی در یک تصویر. معمولاً به صورت تعداد خطوط افقی مشخص ، به صورت متناوب سیاه و سفید بیان می شود که از لحاظ تئوری در یک تصویر قابل مشاهده است.
RETAINED IMAGE
به آن سوختگی تصویر نیز گفته می شود. تغییر ایجاد شده در یا در هدف ، که برای تعداد زیادی از فریم ها پس از برداشتن یک تصویر نوری که قبلاً ثابت است ، باقی مانده است و یک سیگنال الکتریکی شگرف را مطابق با آن تصویر نوری باز می کند.
RF (Radio Frequency)
فرکانس که در آن تابش الکترومغناطیسی منسجم انرژی برای اهداف ارتباطی مفید است. همچنین ، کل دامنه چنین فرکانسهایی.
ROLL
از بین رفتن همگام سازی عمودی که باعث می شود تصویر روی گیرنده یا مانیتور به سمت بالا یا پایین حرکت کند.
RS-170
مقدمات “RS” مخفف “استاندارد پیشنهادی” است. بسیاری از استانداردهای تعیین شده توسط “IEE” “مهندسان الکترونیک بین المللی” در مورد انواع سیگنال های تولید شده توسط یک مدار الکترونیکی وجود دارد. این استاندارد خاص با یک پارامتر سیگنال تلویزیون تنظیم می کند که استانداردهای خاصی را برای سطح سیگنال و زمان بندی تعیین می کند.
SATURATION
از نظر رنگ ، درجه ای که یک رنگ با نور سفید رقیق می شود یا خالص است. زنده بودن یک رنگ ، که با اصطلاحاتی روشن ، عمیق ، پاستلی ، کم رنگ و غیره توصیف می شود اشباع مستقیماً با دامنه سیگنال کرومینانس مرتبط است.
SCANNING
حرکت پرتو الکترونی از چپ به راست و از بالا به پایین بر روی ناحیه هدف مورد استفاده در تولید سیگنال ویدیویی و تولید مثل یک تصویر بصری.
SDK
بسته توسعه نرم افزار. منبعی که با تولید آن به توسعه دهندگان امکان می دهد عملکرد جدیدی را به محصول اختصاصی خود اضافه کنند.
SENSITIVITY
در تلویزیون ، عاملی که بیانگر روشنایی حادثه در صحنه مشخصی است که برای تولید سیگنال تصویر مشخص در پایانه های خروجی یک دوربین تلویزیونی لازم است.
SEQUENTIAL
مربوط به ، یا ترتیب به ترتیب. در رابطه با تعویض ورودی های دوربین به مانیتور مورد استفاده قرار می گیرد تا صحنه های مختلف دوربین یک بار به صورت متوالی یا تکرار نمایش داده شود.
SHUTTER
امکان کنترل زمان ادغام (نور) در سنسور به کمتر از 1/60 ثانیه؛ به عنوان مثال: حرکت ترافیک را متوقف کنید.
SIAMESE CABLE
یک کابل CCTV منفرد که شامل سیم های کواکس و RG59 RG59 است
SIGNAL TO NOISE RATIO
نسبت بین یک سیگنال ویدئویی مفید و سر و صدای ناخواسته. معمولاً با db (دسی بل) بیان می شود.
SNOW
سر و صدای تصادفی شدید.
SPOT FILTER
یک فیلتر کوچک که در مرکز یکی از عناصر لنز قرار گرفته است تا انتهای بالای f توقف را به لنزها از f64 به f1000 یا بیشتر افزایش دهد. این فیلترها از نوع “چگالی خنثی” هستند که در ترسیم رنگ لنزها تأثیر نمی گذارد.
STATIC IP ADDRESS
یک آدرس IP استاتیک یا اختصاصی نوعی حساب از یک ISP است که در آن رایانه یا شبکه شما در همان زمان یک آدرس IP ثابت ثابت دارد. همچنین به آدرس IP و IP Dynamic مراجعه کنید.
SYNC
با مراجعه به بخشی از سیگنال ویدیویی ، بلکه نسخه کوتاه شده کلمه “همگام سازی” نیز وجود دارد. بخشی از سیگنال ویدئویی که همزمان با اسکن یک مانیتور با اسکن دستگاه تصویری است. پالس های همگام سازی عمودی و پالس های همگام سازی افقی وجود دارد که برای نگه داشتن زمان بندی یا زمان شروع پرتو الکترونی در هماهنگی مناسب استفاده می شود.
SYNC SIGNAL
سیگنالی که برای هماهنگ سازی اسکن استفاده می شود.
SYNCHRONIZING
حفظ دو یا چند فرآیند اسکن در مرحله.
TEARING
اصطلاحی که برای توصیف وضعیت تصویر استفاده می شود که در آن گروه های خطوط افقی به صورت نامنظم جابجا می شوند.
TERMINATED
پایان ، یک مرز ، یک بسته شدن. هنگام مراجعه به نقطه انتهایی یک سیگنال ویدیویی استفاده می شود. یک سیگنال ویدیویی دارای یک آغاز و پایان مشخص است و نمی تواند تقسیم شود ، تقسیم شود یا “Y” را چاپ کند. سیگنال را می توان در داخل و خارج از دستگاه های مختلف که خاتمه نمی یابد حلقه کرد اما در پایان خط یک مقاومت 75 اهم باید سیگنال را خاتمه دهد یا خاتمه دهد.
VERTICAL RESOLUTION
تعداد خطوط افقی که در تصویر تکثیر شده از یک الگوی تلویزیونی دیده می شود. حداکثر 350 خط با سیستم 525 NTSC.
VIDEO AMPLIFIER
تقویت کننده پهنای باند برای عبور سیگنال های تصویری استفاده می شود.
VIDEO TAPE RECORDER
(VTR) – (VCR) ضبط ویدیو کاست. دستگاهی که سیگنال های ویدئویی را در نوار مغناطیسی برای بازیابی در زمان های بعدی ذخیره می کند.
ZOOM
برای بزرگنمایی یا کاهش ، به طور مداوم متغیر ، اندازه یک تصویر تلویزیونی در درجه اول با تغییر فاصله کانونی لنز.
ZOOM LENS
یک لنز با فاصله کانونی متغیر. اجزای لنز یا عناصر موجود در این مجموعه ها می توانند حرکت کنند تا موقعیتهای بدنی نسبی خود را تغییر دهند ، از این طریق طول کانونی و زاویه دید را از طریق طیف مشخصی از بزرگنمایی ها تغییر می دهند. اندازه این لنزها در محدوده فاصله کانونی آنها یعنی 11-110 یا 8-48 و غیره بیان شده است که دو مقدار طول کانونی را بیان می کند. آنها همچنین یک عامل بزرگنمایی مانند 6X یا 10X خواهند داشت. لنزهای 11-110 میلی متر لنز 10X است زیرا اگر 11 میلی متر باشد ، میدان دید وسیع با ضریب 10 ضرب می شود و نتیجه آن 110 میلی متر است که میدان دید تله فوتو است.