واژه نامه دوربین مدار بسته

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

واژه نامه دوربین مدار بسته

AGC

کنترل افزایش خودکار. یک مدار الکترونیکی در دوربین که به دلیل کمبود نور در دستگاه تصویر ، هنگامی که شروع به ریزش زیر یک مقدار معین می کند ، تقویت می کند.

ANTI-ALIASING

در پردازش سیگنال دیجیتال ، ضد حساسیتی تکنیکی برای به حداقل رساندن aliasing (الگوهای مبهم یا مسدود کننده) هنگام نمایش سیگنال با وضوح بالا در وضوح پایین است

ASPECT RATIO

نسبت عرض تصویر به ارتفاع. نسبت ابعاد استاندارد برای سیستمهای استاندارد ۴ X 3 ، ۵ X 4 برای ۱K x 1K و ۱۶ X 9 برای HDTV است. به عنوان مثال: مانیتور ۱۵ اینچی (اندازه گیری مورب) ۱۲ اینچ عرض و ۹ اینچ قد دارد. عرض چهار افزایش از ۳ “و ارتفاع ۳ افزایش از ۳” بنابراین نسبت ۴ به ۳ است.

AUTO BALANCE

سیستمی برای تشخیص خطاها در تعادل رنگ در نواحی سفید و سیاه تصویر و تنظیم اتوماتیک سطح سفید و سیاه هر دو سیگنال قرمز و آبی در صورت نیاز برای اصلاح.

AUTO HOMING

تعویض خودکار ویدیوی متوالی که دارای سوئیچ های دستی یا دکمه هایی است که اجازه می دهد یک دوربین منفرد روی صفحه نمایش بدون تعویض متوالی نمایش داده شود.

AUTO IRIS LENS

عدسی با عنبیه مکانیکی که توسط یک موتور یا وسیله الکتریکی دیگر کنترل می شود و به میزان تغییر سطح ویدیو تولید شده توسط دوربین پاسخ می دهد. عنبیه بیشتر باز خواهد شد زیرا نور به دستگاه تصویر کمتر و کمتر می شود و برعکس ویزا با افزایش نور. لنز به طور خودکار میزان نوری که به تصویرگر می رسد را تنظیم می کند.

AUTO LIGHT RANGE

دامنه نور ، به عنوان مثال ، نور خورشید تا نور ماه ، که از طریق آن یک دوربین تلویزیون قادر است به طور خودکار در خروجی مشخص کار کند.

AUTOMATIC

هر عملی که توسط یک مدار الکترونیکی و بدون مداخله دستی کنترل و کنترل شود.

AUTOMATIC BRIGHTNESS CONTROL

در دستگاه های نمایشگر ، مکانیزم خودکشی که روشنایی دستگاه را به عنوان تابعی از نور محیط کنترل می کند.

AUTOMATIC GAIN CONTROL

فرآیندی که با استفاده از آن به طور خودکار به عنوان تابعی از ورودی یا پارامتر مشخص شده دیگر تنظیم می شود.

AUTOMATIC LIGHT CONTROL

فرایندی که با استفاده از آن حادثه نورپردازی روی چهره یک دستگاه وانت بطور خودکار به عنوان تابعی از روشنایی صحنه تنظیم می شود.

BALUN

این وسیله ای است که برای مطابقت یا تبدیل یک کابل کواکسیال نامتعادل به یک سیستم جفت پیچ خورده متعادل استفاده می شود. به شما امکان می دهد تا یک سیگنال ویدیویی روی کابل شبکه رایانه (گربه ۵) اجرا شود.

BANDWIDTH

هنگام برخورد با فرکانس ها ، منطقه بین مرز حد پایین و بالایی فرکانس های خاص است. مثال: پهنای باند ۸۰۰ مگاهرتز (مگا هرتز) ۸۰۰ مگاهرتز از هر نقطه (۱۰۰ مگاهرتز) شروع می شود و از ۸۰۰ مگاهرتز بالاتر (۹۰۰ مگاهرتز) خاتمه می یابد. پهنای باند فن آوری تلویزیون خاص می تواند مربوط به وضوح سیستم یا وضوح خط باشد. جایی که ۱ مگاهرتز پهنای باند برابر است با ۱۰۰ خط رزولوشن.

BLOOMING

به دلیل بزرگ شدن اندازه لکه و متوقف شدن صفحه فلورسنت لوله تصویر پرتوی کاتدی ، جابجایی مناطق در عکس که میزان روشنایی در حد بیش از حد است. در یک دوربین ، اشباع عنصر سنسور و بیش از حد که باعث گسترده تر شدن نمایندگی مکانی از منبع نور نقطه ای می شود.

BNC

اتصال ویدئو ، بیشترین استفاده در دوربین مدار بسته است.

BRIDGING

اصطلاحی که برای توصیف نوعی از تعویض متوالی اتوماتیک استفاده می شود که توانایی ارسال سیگنال به دو مانیتور (خروجی دوگانه) را دارد که یکی مرتباً توالی و دومی را قادر به نمایش هر یک از ورودی های دوربین بر روی مانیتور “پل” می باشد. دو روش برای ساختن مانیتور دوم وجود دارد. حالت اول انفعالی است که سیگنال ویدیویی از خط ورودی “T” خارج شده و به مانیتور دوم ارسال می شود ، در این صورت مانیتور “پل” باید بدون کنترل باشد. روش دوم در جایی فعال است که سیگنال ویدیو توسط یک تقویت کننده توزیع در سوئیچ بازسازی می شود و به مانیتور “پل” ارسال می شود که در این صورت مانیتور باید خاتمه یابد. سوئیچ های پل همیشه به عنوان فعال یا منفعل مشخص نشده اند ، بنابراین باید توجه داشته باشید که سیگنال ویدیویی روی مانیتور “پل” برای اطمینان از خاموش یا خاموش بودن خاموش باید باشد.

BRIGHTNESS

ویژگی درک بصری که مطابق با آن ، ناحیه ای کم و بیش تابش می کند (درخشندگی نام پیشنهادی برای مقدار الکتریکی عکس است که به آن روشنایی نیز گفته می شود.)

BURNED-IN-IMAGE

به آن سوختگی نیز گفته می شود. تصویری که پس از تبدیل دوربین به صحنه دیگری یا در صفحه مانیتور ، در وضعیت ثابت در سیگنال خروجی یک لوله دوربین باقی بماند.

C MOUNT

سبک خاصی از مونت که برای اتصال لنز به بدنه دوربین استفاده می شود. این سبک در صنعت دوربین مدار بسته استاندارد است. به طور خاص قطر ۱ اینچ با ۳۲ نخ در هر اینچ ، از قالب ۱۶ میلی متر است.

CAMERA FORMAT

به اندازه دستگاه برداشت و تصویر (۱ “، ۲/۳” و Mac189؛ “و ۱/۳”) اشاره دارد. قالب دوربین نوع و اندازه لنزهای مورد استفاده برای صحنه مورد نظر را تعیین می کند.

CATEGORY 5 (CAT 5)

سیم جفت پیچ خورده با سرعت داده تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه با ۴ جفت). دیگر جایگزین CAT 5E (1000 Mbps) نمی شود.

CAMERA HOUSING

محفظه محافظ محیطی برای دوربین مداربسته. شامل یک بخاری برای زمستان و دمنده برای تابستان است.

CCD

“دستگاه شارژ شده شارژ شده” یک دستگاه حالت جامد است که یک تصویر نوری را به جریان الکتریکی تبدیل می کند که به یک سیگنال ویدیویی پردازش می شود. همچنین به عنوان یک دوربین “تراشه” شناخته می شود.

CCTV

مخفف مشترک تلویزیون بسته.

CHARGED-COUPLED DEVICE

CCD را ببینید. برای دستگاه های تصویربرداری ، یک آرایه نیمه هادی خود روبشی که از فن آوری MOS ، ذخیره سازی سطح و انتقال اطلاعات با تکنیک های ثبت شیفت استفاده می کند.

CHIP

در صنعت دوربین مدار بسته ، به یک دوربین حالت جامد (به عنوان مثال CCD) اشاره دارد.

CHROMINANCE

اصطلاح رنگی که رنگ و اشباع یک رنگ را مشخص می کند. به روشنایی اشاره نمی کند.

CHROMINANCE SIGNAL

آن بخش از سیگنال تلویزیون رنگی NTSC که حاوی اطلاعات مربوط به رنگ است.

COAXIAL CABLE

نوع خاصی از سیم که برای حمل سیگنالهای ولتاژ کم استفاده می شود. این اسم را از داشتن دو هادی پیکربندی شده در دایره های متحد المرکز یا دو هادی با محور یکسان می گیرد. هادی مرکز سیم مفتول یا رشته ای است که طول کل کابل را اجرا می کند. هادی دوم به روشی بافته در اطراف ماده غیر رسانا جداکننده ساخته می شود. این ماده دی الکتریک نام دارد. کابل های کواکسیال دارای رتبه ای به نام امپدانس می باشند که اندازه گیری مقاومت و ظرفیت آن است ، امتیاز کابل مورد استفاده در صنعت دوربین مدار بسته ۷۵ اهم است.

COLOR PURITY

درجه ای که یک رنگ عاری از سفید یا هر رنگ دیگر باشد. در اشاره به عملکرد یک لوله تصویری سه رنگ ، به تولید رنگ روشن خالص قرمز ، سبز یا آبی صفحه چهره نقطه فسفر اشاره دارد.

COLOR TRANSMISSION

انتقال سیگنالی که هم مقادیر روشنایی و هم مقادیر رنگ را در یک تصویر نشان می دهد.

COMPOSITE VIDEO SIGNAL

سیگنال ویدئویی از کلیه عناصر تشکیل دهنده سیگنال ویدیویی NTSC استاندارد ، شامل پالس های همگام سازی ، افقی و عمودی ، سطح سیاه و سطح فیلم از سیاه مرجع تا اوج سفید تشکیل شده است. اگر رنگ عاملی باشد ، پس از انفجار رنگ نیز در سیگنال ویدیویی کامپوزیت وجود خواهد داشت.

CONTRAST

تفاوت قابل توجه بین سیاه و سفید در یک تصویر. اگر این دو افراطی مانند خاکستری و خارج از رنگ به نظر برسد ، تضاد مناسب نیست. از مقیاس خاکستری می توان برای بررسی توانایی مانیتور در تولید مثل کنتراست خوب استفاده کرد.

CONTRAST RANGE

نسبت بین سفیدترین و سیاهترین قسمت از تصویر تلویزیون.

CS MOUNT

C-Mount “ویژه”. همان خصوصیات بدنی به جز آن ، صفحه پشتی لنز ۵ میلی متر نزدیکتر به دستگاه تصویر را قرار می دهد. نسخه های Iris Auto از این قالب در دو نوع اصلی ساخته شده اند. تمایز اصلی بین آنها این است که الکترونیک برای کنترل عنبیه در لنزها و دیگر اتکا به دوربین برای تأمین ولتاژهای مختلف به لنزها است.

DEPTH OF FIELD

یک “پنجره” خاص از مسافتی که اشیاء در کانون توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال – نمای دید دوربین ، تصویری را شامل می شود که از فاصله ۲۰۰ پا از دوربین فاصله دارد. اشیاء موجود در تصویر در فاصله ۱۰ فوت تا ۹۰ فوت در تصویر قرار دارند. پنجره یا عمق میدان برای این مثال ۸۰ فوت است. عمق میدان نسبت به تغییر در F-stop تغییر می کند که در اثر افزایش F-stop ، عمق میدان افزایش می یابد (اعداد F بزرگتر می شوند).

DEPTH OF FOCUS

دامنه فاصله حسگر تا لنز که برای آن تصویر ایجاد شده توسط لنز مشخص است.

DIGITAL RECORDER

این آخرین شکل ضبط است و در نتیجه اقتصادی ترین روش نیست با این حال دارای مزایای مختلفی نسبت به ضبط کننده های نوار آنالوگ VCR است. اول از همه این امکان دسترسی سریع به رویداد مورد نظر را فراهم می کند و نیازی به تعویض نوارها نیست.

DIGITAL SIGNAL PROCESSING

یک الگوریتم درون دوربین که دیجیتالی کردن داده ها (تصویر) است. مثالها شامل جبران خودکار تداخل نور پس زمینه ، تغییرات تعادل رنگ و اصلاحات مربوط به پیری اجزای برقی یا روشنایی است. عملکردهایی از قبیل تابه و زوم الکترونیکی ، حاشیه نویسی تصویر ، فشرده سازی فیلم برای انتقال شبکه ، استخراج ویژگی و جبران حرکت را می توان به راحتی و ارزان به مجموعه ویژگی های دوربین اضافه کرد.

DISTORTION

انحراف شکل موج سیگنال دریافتی از شکل موج اصلی منتقل شده.

DISTRIBUTION AMPLIFIER

دستگاهی که چندین خروجی جدا شده از یک ورودی حلقه یا پل را فراهم می کند و دارای امپدانس ورودی به اندازه کافی بالا و ایزوله ورودی به خروجی است تا از بارگیری منبع ورودی جلوگیری کند.

DWELL

مدت زمانی که یک عکس از یک دوربین واحد روی صفحه می ماند. معمولاً با تعویض متوالی اتوماتیک همراه است.

DVR

ضبط کننده ویدیویی دیجیتال

EIA

انجمن صنعت الکترونیک. استاندارد تلویزیون ۵۲۵ خط ۶۰ زمینه.

EQUALIZER

یک مدار الکترونیکی که جبران اثرات تبعیض آمیز فرکانس عناصر در سیستم تلویزیون ، به ویژه سیستم های انتقال کواکسیال طولانی ، را جبران می کند.

F STOP

“ضریب نور (f)”. توانایی لنز دوربین برای عبور نور. مقداری که برای نشان دادن سرعت لنز استفاده می شود و هرچه عددی کوچکتر باشد ، لنز “لنز سریع” بهتر می باشد ، توقف عادی f در لنزهای دوربین مدار بسته f / 1.4 یا f / 1.2 است. هر افزایش در f-stop میزان نور منتقل شده از لنز را ۵۰٪ کاهش می دهد. f-stop های عادی عبارتند از: f / 1.0 – f / 1.4 – f.

FIBER OPTICS (FIBER)

الیاف شیشه ای انعطاف پذیر از بالاترین کیفیت شیشه خالص که برای انجام انرژی سبک استفاده می شود. این اصطلاح به معنای تجهیزات و تجهیزات مرتبط با استفاده از این الیاف مانند فرستنده و گیرنده های نور ، فناوری اتصال و سیستم های مختلف کابل کشی است.

FIELD OF VIEW

عرض و ارتفاع یا منطقه مورد نظر برای پوشاندن یک دوربین. این منطقه با توجه به فاصله کانونی لنزهای روی دوربین و فاصله سوار دوربین از صحنه تعیین می شود.

FOCAL LENGTH

فاصله از کانون یا مرکز لنز تا صفحه کانونی یا دستگاه وانت تصویر و معمولاً به صورت میلی متر (میلی متر) بیان می شود. هرچه عدسی بزرگتر باشد لنز طولانی تر است و زمینه دید تله فوتو نیز بیشتر است.

FOOT CANDLE

اندازه گیری شدت نور. واحد روشنایی روی سطح که در همه جا یک پا قرار دارد از یک نقطه یکنواخت از نور یک شمع و برابر با یک لومن در هر فوت مربع است.

FPS

فریم بر ثانیه

FRAME

در فیلم یک عکس ثابت با مدت زمان ماندن یا ۳۰/۱ ثانیه ثانویه ساخته شده از ۵۲۵ خط افقی است. یک قاب از دو زمینه ساخته شده است که هر کدام دارای ۲۶۲ & Mac189 هستند. خطوط افقی که در هم تنیده اند. قاب فیلم شبیه به یک تصویر ثابت از یک فیلم سینمایی متحرک است.

FRAME TRANSFER

یک تصویرگر CCD که در آن ماتریس کامل پیکسل ها قبل از بیرون آمدن از دوربین در آن ذخیره می شود. تفاوت در انتقال Interline در جایی که خطوط پیکسل در آن خارج می شوند.

GAIN

افزایش ولتاژ یا توان ، معمولاً در dB بیان می شود.

GAMMA

مقدار عددی که برای بیان سطح کنتراست در تصاویر تلویزیون استفاده می شود. مقدار یک (۱) یک ویژگی خطی را نشان می دهد. کمتر از یک سطح منحنی یا کنتراست کمتر را نشان می دهد که توسط یک تصویر نرم تر به نمایش در می آید. استاندارد برای دوربین ۰.۴۵ و برای مانیتورها ۵۵/۰ است.

GAMMA CORRECTION

برای تهیه ویژگی انتقال خطی از ورودی به دستگاه خروجی.

GEOMETRIC DISTORTION

نگاه پیچیده اشیاء در یک تصویر تلویزیونی به دلیل اسکن نامنظم پرتوی الکترون در لوله تصویر یا لوله vidicon. یک دایره ممکن است به شکل تخم مرغ یا یک خط مستقیم مانند یک منحنی به نظر برسد.

GRAY SCALE

الگوی میله های عمودی با سایه های خاکستری با سفید شروع می شود و به تدریج خاکستری تیره تر می شود تا اینکه به رنگ سیاه پایان یابد. بیشتر مقیاسهای خاکستری مورد استفاده در تلویزیون دارای ۱۰ مرحله یا میله هستند. از این الگوی برای تست توانایی دوربین برای تولید مثل سفید واقعی ، سیاه و مراحل مختلف خاکستری در بین استفاده می شود.

GROUND LOOP

ناشی از پتانسیلهای مختلف زمین که به وضوح به عنوان تداخل یا فروتنی در سیگنال ویدیویی دیده می شوند.

HOMING

اصطلاحی که برای توصیف نوعی از تعویض متوالی اتوماتیک استفاده می شود که ترتیب توالی را متوقف می کند و روی یک ورودی دوربین واحد که هنگام فشار یک سوئیچ یا دکمه روی مانیتور نمایش داده می شود ، باقی می ماند و با دوربین دلخواه نمایش داده می شود. این سوئیچ تنها یک خروجی مانیتور دارد.

HORIZONTAL RESOLUTION

عددی که برای اندازه گیری توانایی دوربین یا مانیتور برای تولید دقیق تصویر با بسیاری از عناصر تصویر کوچک استفاده می شود. در هنگام آزمایش دوربین از نمودار وضوح استفاده می شود. نمودار دارای چندین دایره بزرگ در مرکز با خطوط به شکل فن در مرکز قرار گرفته است. با نزدیک شدن خطوط به یکدیگر و مرکز ، خطوط با علامت وضوح مشخص می شوند. حداکثر وضوح نمایش داده شده در نمودار ۸۰۰ خط است. دوربین های مداربسته رایج تر قادر به تولید از ۳۵۰ تا ۵۰۰ خط رزولوشن هستند.

HUE

با رنگ هایی مانند قرمز ، آبی ، و غیره مطابقت دارد.

IMAGE INTENSIFIER

وسیله الکترونیکی است که برای تقویت مقدار کمی از نور در مقادیر قابل استفاده از نور برای تولید یک تصویر ویدئویی استفاده می شود. دستگاه از ولتاژهای بسیار بالایی برای سرعت بخشیدن به فوتون ها در لوله خلاء استفاده می کند. دستگاه بین سوئیچ لنز و دستگاه تصویری مانند vidicon یا CCD قرار گرفته است. لنزهای به کار رفته در دوربینهای دارای تقویت کننده باید دارای ویژگیهای ویژه ای با توقف f تا ۱۲۰۰ / f باشند.

IMPEDANCE

امپدانس مقدار مدار است که در اهم بیان شده است ، اما با ترکیبی از مقاومت ، خازن و استقراء به دست می آید. نماد امپدانس “Z” است. این اصطلاح با استفاده از کابل و همچنین الکترونیک به کار می رود ، به عنوان مثال: کابل کواکسیال RG59 دارای امپدانس ۷۵ اهم است. ویژگی ورودی یا خروجی یک جزء سیستم که نوع کابل انتقال مورد استفاده را تعیین می کند. کابل مورد استفاده باید همان امپدانس مشخصه را داشته باشد. بیان شده در اهم. توزیع فیلم بر روی کابل متعادل ۷۵ اهم و کابل متعادل ۱۲۴ اهم استاندارد شده است.

INCIDENT LIGHT

نوری که مستقیماً روی یک جسم می افتد.

INTERFERENCE

انرژی فوق العاده ای که تمایل به دخالت در دریافت سیگنال های مورد نظر دارد.

INTERLACE

در تئوری تلویزیون روش قرار دادن خطوط اسکن افقی در طی یک دوره از یک قاب بین یکدیگر. قسمت اول ۲۶۲ & Mac189 را تعیین می کند. خطوط افقی و سپس قسمت دوم ۲۶۲ & Mac189 را تعیین می کند. خطوط افقی بین اولین مجموعه خطوط در قسمت شماره یک.

INTERLACED SCANNING

یک فرآیند اسکن برای کاهش سوسو زدن تصویر که در آن فاصله از مرکز تا مرکز خطوط اسکن شده پیاپی ، دو یا چند برابر عرض خط اسمی است ، و در آن خطوط مجاور به قسمتهای مختلف تعلق دارند.

INTERLINE TRANSFER

فناوری طراحی CCD ، جایی که ردیف های پیکسل از دوربین خارج می شوند. منطقه پیکسل فعال و ثبت نام ذخیره سازی هر دو در قسمت تصویر فعال موجود است. این با دوربین های “انتقال فریم” که همه پیکسل های فعال را به یک لیست ذخیره سازی در خارج از منطقه فعال انتقال می دهند ، متفاوت است.

IP ADDRESS

آدرس پروتکل اینترنت؛ یک آدرس عددی منحصر به فرد مانند ۱۲۳.۲۳۱.۳۲.۲ همچنین به استاتیک IP و IP Dynamic مراجعه کنید.

IR

نور مادون قرمز ، چشم انسان نامرئی است. معمولاً به طول موجهای بیشتر از ۷۰۰ نانومتر اشاره دارد. دوربین های تک رنگ (B / W) در منطقه مادون قرمز طیف نور از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

IRIS

دیافراگم قابل تنظیم داخل لنز دوربین ساخته شده است تا امکان کنترل میزان عبور نور از لنز را داشته باشد.

LAN

شبکه محلی. شبکه رایانه ای که در یک ساختمان واحد قرار دارد.

LENS

یک مؤلفه نوری شفاف متشکل از یک یا چند قطعه شیشه نوری با سطوح آنچنانی خمیده (معمولاً کروی) ، که برای همگرا یا واگرایی پرتوهای منتقل شده از یک جسم ، در نتیجه یک تصویر واقعی یا مجازی از آن جسم شکل می گیرد.

LENS PRESET POSITIONING

گلدان های دنبال کننده بر روی لنزها نصب شده اند که به اطلاعات کنترل کننده مربوط به بزرگنمایی و موقعیت یابی فوکوس امکان بازخورد می دهد تا کنترل کننده بتواند به سرعت در صحنه های از پیش تنظیم شده تنظیم شود و به طور خودکار در فوکوس در فاصله کانونی قرار بگیرد.

LENS SPEED

به توانایی لنز در انتقال نور اشاره دارد ، به عنوان نسبت طول کانونی به قطر لنز. لنز سریع f / 8 خواهد شد. هرچه عدد f بزرگتر باشد ، لنزها کندتر می شوند.

LIGHT

تشعشع الکترومغناطیسی توسط چشم قابل تشخیص است و در طول موج از ۴۰۰ تا ۷۵۰ نانومتر متغیر است.

LINE AMPLIFIER

تقویت کننده سیگنال های صوتی یا تصویری که خط انتقال را تغذیه می کند. تقویت کننده برنامه نیز نامیده می شود.

LOOP THROUGH

حلقه نیز نامیده می شود. روش تغذیه یک سری مدارهای امپدانس بالا (مانند چند مانیتور / نمایشگر به صورت موازی) از یک منبع پالس یا فیلم با خط انتقال کواکس به گونه ای که خط باریک شود (با حداقل خردش طول) و آخرین واحد به درستی خط را در امپدانس مشخصه خود خاتمه می دهد. این باعث می شود ناپیوستگی یا بازتاب در خط انتقال به حداقل برسد.

LOOPING

با مراجعه به ورودی های ویدئویی در دستگاه مانند تعویض یا چهارکاره. ورودی خاتمه نمی یابد و مقرراتی برای ادامه خط ویدیو دارد ، به طور معمول دو کانکتور BNC در قسمت عقب دستگاه وجود دارد که باعث می شود سیگنال ویدیویی به دستگاه های اضافی متصل شود. حلقه سیگنال ویدیویی بسته به فاصله بین دستگاه ها باید به چند دستگاه محدود شود.

LOSS

کاهش در سطح یا قدرت سیگنال ، معمولاً در dB بیان می شود. اتلاف برق بدون هدف مفید است.

LOW-FREQUENCY DISTORTION

اثرات اعوجاج که در فرکانسهای کم رخ می دهد. در تلویزیون معمولاً هر فرکانس زیر فرکانس خط ۱۵.۷۵ کیلوهرتز در نظر گرفته می شود.

LUMINANCE

شدت درخشان (روشنایی فتومتری) هر سطح در جهت معین در واحد سطح مساحت پیش بینی شده سطح آن مطابق آنچه از آن جهت مشاهده می شود ، در پیمایشگاه های کف پا (فلک) اندازه گیری می شود.

LUMINANCE SIGNAL

آن بخش از سیگنال تلویزیون رنگی NTSC که شامل اطلاعات درخشندگی یا روشنایی است.

LUX

اندازه گیری شدت نور (شمع ۱ پا – تقریباً ۱۰ لوکس). واحد بین المللی سیستم (S1) روشنایی که در آن متر واحد طول است. یک لوکس برابر با یک لومن در هر متر مربع.

MAGNIFICATION

اصطلاحی که در رابطه با لنزها استفاده می شود و هنگام توصیف اندازه لنز زوم ، با “قدرت” یکسان شده است. گفته می شود لنز ۱۶ تا ۱۶۰ میلی متر لنز ۱۰X یا ده قدرت زوم است. دارای بزرگنمایی ۱۰ است. استاندارد دیگر یک لنز ۶X مانند ۱۲.۵-۷۵ میلی متر است. بزرگترین میلی متر برای کوتاه کردن میلی متر برای دادن قدرت یا بزرگنمایی تقسیم می شود.

MANUAL

(۱) مراجعه به نوعی سوئیچ ویدئویی که می تواند منفعل یا فعال باشد با چندین دوربین داخل و یک مانیتور از خارج وجود دارد که برای تغییر دوربین نمایش داده شده در مانیتور نیاز به فشار دکمه یا سوئیچ دارد.

(۲) مراجعه به انواع لنزها ، به معنی عنبیه غیر خودکار اما تنظیم دستی عنبیه؛ همچنین توصیف عملکرد بزرگنمایی لنزهای زوم بدون موتور.

MODULATION

فرآیند یا نتایج فرآیند ، به موجب آن برخی خصوصیات یک سیگنال مطابق با سیگنال دیگر تغییر می کند. سیگنال مدوله شده حامل نامیده می شود. حامل ممکن است به سه روش اساسی تعدیل شود: با تغییر دامنه ، به نام تعدیل دامنه. با تغییر فرکانس ، به نام تعدیل فرکانس. با تغییر فاز ، به نام تعدیل فاز.

MONITOR

واحدی از تجهیزات که در چهره یک لوله تصویری تصاویر را که توسط یک دوربین تلویزیونی شناسایی و منتقل شده است نشان می دهد.

MONOCHROME

سیاه و سفید با تمام سایه های خاکستری.

MONOCHROME SIGNAL

در تلویزیون تک رنگ ، یک موج سیگنال برای کنترل مقادیر روشنایی موجود در تصویر. در تلویزیون رنگی ، آن قسمت از موج سیگنال که دارای کنترل عمده ای از مقادیر روشنایی تصویر است ، خواه رنگ و یا تک رنگ نمایش داده شود.

MONOCHROME TRANSMISSION

انتقال یک موج سیگنال که نشان دهنده مقادیر روشنایی در تصویر است ، اما مقادیر رنگ (کرومیانس) نیست.

MULTIPLEXER

واحدی که می تواند تعدادی از ورودی دوربین را بپذیرد و تقریباً همزمان آنها را بر روی یک مانیتور واحد نمایش دهد و / یا آنها را در یک نوار ویدیویی ضبط کند. همچنین می توان از Multixplexers برای انتقال چندین دوربین از طریق همان رسانه انتقال استفاده کرد.

ND FILTER

فیلتری که نور را به طور مساوی از طیف نور مرئی ضعیف می کند. نور ورودی به لنز را کاهش می دهد ، بنابراین عنبیه را مجبور می کند تا حداکثر آن باز شود.

NOISE

کلمه “سر و صدا” در عمل صوتی منشأ گرفته است و به حرکات تصادفی انرژی الکتریکی یا تداخل اشاره دارد. در بعضی موارد ، این الگوی “نمک و فلفل” را بر روی تصویر تلویزیون تولید می کند. سر و صدای سنگین گاهی اوقات به عنوان “برف” خوانده می شود.

NTSC FORMAT

(کمیته ملی سیستم های تلویزیون). قالب استاندارد تلویزیونی (مشخصات سیگنال) به دست این کمیته و کمیسیون ارتباطات فدرال رسیده است تا تولید کنندگان و پخش کنندگان را راهنمایی کند تا همه محصولات این کشور سازگار باشند ، چه سیگنال سیاه و سفید و چه رنگی. این سیستم دارای ۵۲۵ خط اسکن افقی با ۳۰ فریم در ثانیه است که معمولاً در ایالات متحده و ژاپن استفاده می شود. برخی از قالب های دیگر جهان شامل PAL ، CCIR و SECAM هستند.

OUTPUT

سطح سیگنال در خروجی یک تقویت کننده یا دستگاه دیگر.

PAL

خط متناوب فاز. تغییر فاز رنگ در سیگنال رنگ PAL را توصیف می کند. PAL یک سیستم تلویزیون رنگی اروپایی است که ۶۲۵ خط در هر فریم ، ۵۰ فیلد در ثانیه و یک حامل فرعی ۴.۴۳۳۶۱۸۷۵ مگاهرتز دارد.

PAN AND TILT

وسیله ای که بر روی آن می توان دوربین نصب کرد که حرکت را در هر دو آزیموت (تابه) و در صفحه عمودی (شیب) امکان پذیر می کند.

PTZ (PAN TILT ZOOM)

مانند پان شیب اما شامل یک دوربین با قابلیت زوم است.

PAN/TILT PRESET POSITIONING

گلدان های دنبال کننده بر روی واحد pan / tilt نصب شده اند تا بازخوردی را به کنترل کننده ارائه دهند و اطلاعات مربوط به موقعیت افقی و عمودی را در اختیار شما قرار می دهند ، به کنترلر این امکان را می دهد که به سرعت به طور خودکار به یک صحنه از پیش انتخاب شده تنظیم شود.

PEAK-TO-PEAK

دامنه (اختلاف ولتاژ بین مثبت ترین و منفی ترین گشت و گذارها (قله ها) یک سیگنال الکتریکی. یک سیگنال ویدیویی کامل یک ولت تا اوج را اندازه گیری می کند.

PICTURE ELEMENT

پیکسل را ببینید.

PINHOLE LENS

یک لنز ویژه با یک لنز عینی بسیار کوچک که قادر است نور را از طریق یک باز کردن کوچک در حدود º ”، گاهی اوقات کمتر نیز جمع کند. این لنزها معمولاً از نظر جسمی طولانی تر از یک لنز معمولی با همان فاصله کانونی هستند و در پیکربندی دستی و خودکار عنبیه موجود هستند. برخی نیز به شکل زاویه ای درست ساخته شده اند. توقف “F” این لنزها عموماً دو یا چند توقف “F” کندتر از لنزهای با فاصله کانونی قابل مقایسه است.

PIXEL

کوتاه برای عنصر تصویر. یک پیکسل کوچکترین منطقه از یک تصویر تلویزیونی است که قادر به ترسیم یک سیگنال الکتریکی است که از طریق سیستم یا بخشی از آن عبور می کند. تعداد عناصر تصویر (پیکسل) در یک تصویر کامل ، و مشخصات هندسی آنها از ارتفاع عمودی و عرض افقی ، به ترتیب اطلاعاتی را درمورد تعداد کلی جزییاتی که شکارچی می تواند نشان دهد و وضوح جزئیات را به ترتیب نشان می دهد.

POS

نقطه فروش. . سیستم صندوق پستی که با اسکن بارکدها روی کالا ، کالاها را به صدا در می آورد.

PRIMARY COLORS

سه رنگ که در آن هیچ مخلوطی از هر دو نمی تواند سوم را تولید کند. در تلویزیون های رنگی این مواد افزودنی اصلی رنگ های قرمز ، آبی و سبز هستند.

REMOTE

این کلمه می تواند مربوط به هر عملکردی باشد که می تواند از راه دور کار کند ، یعنی (۱) تعویض ویدیو. (۲) حرکت دوربین؛ (۳) ضبط. (۴) عمل رله. این عملکردهای از راه دور می توانند به دلیل ولتاژ مستقیم بر روی یک کابل طولانی یا اطلاعات دیجیتالی که توسط کابل ، نور ، انتقال فرکانس رادیویی و غیره انجام می شود ، ایجاد شوند.

RESOLUTION (horizontal)

مقدار جزئیات قابل حل در جهت افقی در یک عکس. معمولاً به صورت تعداد خطوط عمودی مشخص ، به طور متناوب سیاه و سفید بیان می شود که می تواند در مسیری برابر با ارتفاع تصویر مشاهده شود.

RESOLUTION (vertical)

مقدار جزئیات قابل حل در جهت عمودی در یک تصویر. معمولاً به صورت تعداد خطوط افقی مشخص ، به صورت متناوب سیاه و سفید بیان می شود که از لحاظ تئوری در یک تصویر قابل مشاهده است.

RETAINED IMAGE

به آن سوختگی تصویر نیز گفته می شود. تغییر ایجاد شده در یا در هدف ، که برای تعداد زیادی از فریم ها پس از برداشتن یک تصویر نوری که قبلاً ثابت است ، باقی مانده است و یک سیگنال الکتریکی شگرف را مطابق با آن تصویر نوری باز می کند.

RF (Radio Frequency)

فرکانس که در آن تابش الکترومغناطیسی منسجم انرژی برای اهداف ارتباطی مفید است. همچنین ، کل دامنه چنین فرکانسهایی.

ROLL

از بین رفتن همگام سازی عمودی که باعث می شود تصویر روی گیرنده یا مانیتور به سمت بالا یا پایین حرکت کند.

RS-170

مقدمات “RS” مخفف “استاندارد پیشنهادی” است. بسیاری از استانداردهای تعیین شده توسط “IEE” “مهندسان الکترونیک بین المللی” در مورد انواع سیگنال های تولید شده توسط یک مدار الکترونیکی وجود دارد. این استاندارد خاص با یک پارامتر سیگنال تلویزیون تنظیم می کند که استانداردهای خاصی را برای سطح سیگنال و زمان بندی تعیین می کند.

SATURATION

از نظر رنگ ، درجه ای که یک رنگ با نور سفید رقیق می شود یا خالص است. زنده بودن یک رنگ ، که با اصطلاحاتی روشن ، عمیق ، پاستلی ، کم رنگ و غیره توصیف می شود اشباع مستقیماً با دامنه سیگنال کرومینانس مرتبط است.

SCANNING

حرکت پرتو الکترونی از چپ به راست و از بالا به پایین بر روی ناحیه هدف مورد استفاده در تولید سیگنال ویدیویی و تولید مثل یک تصویر بصری.

SDK

بسته توسعه نرم افزار. منبعی که با تولید آن به توسعه دهندگان امکان می دهد عملکرد جدیدی را به محصول اختصاصی خود اضافه کنند.

SENSITIVITY

در تلویزیون ، عاملی که بیانگر روشنایی حادثه در صحنه مشخصی است که برای تولید سیگنال تصویر مشخص در پایانه های خروجی یک دوربین تلویزیونی لازم است.

SEQUENTIAL

مربوط به ، یا ترتیب به ترتیب. در رابطه با تعویض ورودی های دوربین به مانیتور مورد استفاده قرار می گیرد تا صحنه های مختلف دوربین یک بار به صورت متوالی یا تکرار نمایش داده شود.

SHUTTER

امکان کنترل زمان ادغام (نور) در سنسور به کمتر از ۱/۶۰ ثانیه؛ به عنوان مثال: حرکت ترافیک را متوقف کنید.

SIAMESE CABLE

یک کابل CCTV منفرد که شامل سیم های کواکس و RG59 RG59 است

SIGNAL TO NOISE RATIO

نسبت بین یک سیگنال ویدئویی مفید و سر و صدای ناخواسته. معمولاً با db (دسی بل) بیان می شود.

SNOW

سر و صدای تصادفی شدید.

SPOT FILTER

یک فیلتر کوچک که در مرکز یکی از عناصر لنز قرار گرفته است تا انتهای بالای f توقف را به لنزها از f64 به f1000 یا بیشتر افزایش دهد. این فیلترها از نوع “چگالی خنثی” هستند که در ترسیم رنگ لنزها تأثیر نمی گذارد.

STATIC IP ADDRESS

یک آدرس IP استاتیک یا اختصاصی نوعی حساب از یک ISP است که در آن رایانه یا شبکه شما در همان زمان یک آدرس IP ثابت ثابت دارد. همچنین به آدرس IP و IP Dynamic مراجعه کنید.

SYNC

با مراجعه به بخشی از سیگنال ویدیویی ، بلکه نسخه کوتاه شده کلمه “همگام سازی” نیز وجود دارد. بخشی از سیگنال ویدئویی که همزمان با اسکن یک مانیتور با اسکن دستگاه تصویری است. پالس های همگام سازی عمودی و پالس های همگام سازی افقی وجود دارد که برای نگه داشتن زمان بندی یا زمان شروع پرتو الکترونی در هماهنگی مناسب استفاده می شود.

SYNC SIGNAL

سیگنالی که برای هماهنگ سازی اسکن استفاده می شود.

SYNCHRONIZING

حفظ دو یا چند فرآیند اسکن در مرحله.

TEARING

اصطلاحی که برای توصیف وضعیت تصویر استفاده می شود که در آن گروه های خطوط افقی به صورت نامنظم جابجا می شوند.

TERMINATED

پایان ، یک مرز ، یک بسته شدن. هنگام مراجعه به نقطه انتهایی یک سیگنال ویدیویی استفاده می شود. یک سیگنال ویدیویی دارای یک آغاز و پایان مشخص است و نمی تواند تقسیم شود ، تقسیم شود یا “Y” را چاپ کند. سیگنال را می توان در داخل و خارج از دستگاه های مختلف که خاتمه نمی یابد حلقه کرد اما در پایان خط یک مقاومت ۷۵ اهم باید سیگنال را خاتمه دهد یا خاتمه دهد.

VERTICAL RESOLUTION

تعداد خطوط افقی که در تصویر تکثیر شده از یک الگوی تلویزیونی دیده می شود. حداکثر ۳۵۰ خط با سیستم ۵۲۵ NTSC.

VIDEO AMPLIFIER

تقویت کننده پهنای باند برای عبور سیگنال های تصویری استفاده می شود.

VIDEO TAPE RECORDER

(VTR) – (VCR) ضبط ویدیو کاست. دستگاهی که سیگنال های ویدئویی را در نوار مغناطیسی برای بازیابی در زمان های بعدی ذخیره می کند.

ZOOM

برای بزرگنمایی یا کاهش ، به طور مداوم متغیر ، اندازه یک تصویر تلویزیونی در درجه اول با تغییر فاصله کانونی لنز.

ZOOM LENS

یک لنز با فاصله کانونی متغیر. اجزای لنز یا عناصر موجود در این مجموعه ها می توانند حرکت کنند تا موقعیتهای بدنی نسبی خود را تغییر دهند ، از این طریق طول کانونی و زاویه دید را از طریق طیف مشخصی از بزرگنمایی ها تغییر می دهند. اندازه این لنزها در محدوده فاصله کانونی آنها یعنی ۱۱-۱۱۰ یا ۸-۴۸ و غیره بیان شده است که دو مقدار طول کانونی را بیان می کند. آنها همچنین یک عامل بزرگنمایی مانند ۶X یا ۱۰X خواهند داشت. لنزهای ۱۱-۱۱۰ میلی متر لنز ۱۰X است زیرا اگر ۱۱ میلی متر باشد ، میدان دید وسیع با ضریب ۱۰ ضرب می شود و نتیجه آن ۱۱۰ میلی متر است که میدان دید تله فوتو است.

مطالعه بیشتر